مقدمه
کارت ویزیت تاریخچهای بسیار طولانی دارد و سابقه استفاده از آن به قرن 15 میلادی در چین و 17 میلادی در اروپا باز میگردد. شاهزادگان و اشرافزاده ها برای دیدار با اشخاص مهم دیگر، کاغذ، پوستین و یا چیزی شبیه آن را جلوتر برای شخص ملاقات شونده می فرستادند تا خود را به او معرفی کنند،که در آن از سوابق اشرافزادگی خود نوشته و قرار رسمی ملاقات را با او بگذارند. چینیها از کارت ویزیت برای اعلام قصد افراد سرشناس برای ملاقات با افراد یا بازدید از مکانهای مهم استفاده میکردند. از سوی دیگر صاحبان تجارتخانهها و اماکن مهم تجاری یا سیاسی نیز با مطالعه کارت ویزیتهای دریافتی میتوانستند در مورد جایگاه و اهمیت فردی که خواهان ملاقات شده بود قضاوت کرده و تصمیم بگیرند که او را به حضور بپذیرند یا نه. در واقع این همان تعامل اول با مخاطب بوده که شخص ملاقات کننده از خود به مخاطب ارایه داده و اهمیت معرفی ابتدایی را نشان می داد.
کارت ویزیت چیست؟
کارت ویزیت ( Business Card )معرف شما و پلی برای دسترسی مشتریان به شماست. كارت ویزیت یكی از موثر ترین و ارزانترین ابزار های تبلیغات و بازاریابی به شمار می رود. كارت ویزیت اطلاعات یك شخص یا شركت را به ساده ترین شكل در اختیار مخاطبان قرار می دهد. این اطلاعات می تواند شامل نام، نشانی، روش های تماس با صاحب كارت و گاه خدماتی كه صاحب كارت ارایه می كند و حتی یك شعار تبلیغاتی باشد. کارت ویزیت در کلامی خلاصه ، وسیله ای است ابتدا برای معرفی و سپس ارایه راه های تماس با شما. از آنجا که برخورد اول همیشه مهم و تاثیر گذار خواهد بود، کارت ویزیت به طور غیر مستقیم بخشی از کار بازاریابی و تبلیغات شما را برعهده خواهد داشت.
چرا باید كارت ویزیت داشته باشیم ؟
كارت ویزیت ( Business Card ) یكی از ارزان ترین و موثر ترین اشكال بازاریابی به شمار می رود. كارت ویزیت اگر طراحی مناسبی داشته باشد می تواند فرصت های شغلی جدیدی را برای شما فراهم كند و روش های تماس با شما را به ساده ترین شكل ممكن در اختیار مشتریان و مخاطبان شما قرار دهد.
در پاره ای از موارد، داشتن كارت ویزیت نشانه شخصیت حرفه ای و اجتماعی محسوب می شود. كارت ویزیت مناسب می تواند در حافظه مخاطب ثبت شود. شما می توانید در هر فرصتی (جلسه ، سمینار ، مهمانی ، محل كار و …) كارت ویزیت خود را به دیگران ارایه نمایید، این كار هم به توسعه شبكه كسب و كار شما کمک خواهد کرد و هم به سبب ارایه روش های تماس با شما سبب حفظ ارتباط مشتریان با شما خواهد شد.
QR Code
این رمز توسط یکی از شرکتهای زیرمجموعه صنایع خودروسازی تویوتا ژاپن به نام کابوشیکی-گایشا دنسودر سال ۱۹۹۴ میلادی اختراع و مورد استفاده قرار گرفت. انگیزه اصلی این شرکت برای سرمایهگذاری در تحقیق ، اختراع و توسعه این نوع رمز نیاز به نوعی رمز که درونمایه آن با شتاب زیاد رمزگشایی شود، بودهاست. در حال حاضر استفاده از این نوع رمز در ژاپن بسیار فراگیر است و بیشترین کاربرد را میان رمزهای میلهای دوبُعدی دارد. پس از آنکه کشورهای انگلیسی زبان از سال 1997 شروع به استفاده از این نوع رمز کردند نام “QR” کوتاه شده “Quick Response” یه معنی (پاسخ سریع) را برای آن انتخاب نمودند و به همین نام در سازمانهای بینالمللی آن را به ثبت رساندند.
QR code یا رمزینه ی پاسخ سریع، یک رمزینه ماتریسی یا بارکد دوبعدی است که میتوان آن را با پویندههای QR تلفن همراه دوربیندار و تلفن هوشمند بازخوانی کرد. این بارکد دربردارنده ی چیدمانی از نقطههای مربعشکل سیاهرنگ (با نام ماژول) بر روی زمینه ی سفید است. داده ی نهفته میتواند نوشته، نشانی وب، پیامک، شماره تلفن، اطلاعات کارت ویزیت یا داده دیگری باشد.
امروزه کد های QR بسیار رایج شده اند.همچنین تعداد افرادی که از تلفن های هوشمند استفاده می کنند کم نیست و همه ی این تلفن ها نرم افزار هایی برای خواندن این نوع کد ها را دارند.از این جهت به تازگی طراحان در کارت های ویزیت از این نوع کد ها استفاده می کنند تا هم انتقال اطلاعات شخصی افراد به موبایل راحت تر شود و همچنین کارت هایشان زیباتر و بروزتر باشند.
ویژگی طراحی کارت ویزیت توسط ما
شرح ویژگی ها
نمونه کارها
تعرفه خدمات
نوع
خدمت |
تعداد
اتود |
نوع |
اشخاص |
کسب و
کارهای کوچک |
شرکت
ها و سازمان
ها |
زمان
تحویل |
کارت
ویزیت |
2 |
یک
رو |
000,48 تومان |
000,68
تومان |
000,88 تومان |
2 روز
کاری |
دو
رو |
000,64 تومان |
000,84
تومان |
000,108
تومان |