دنیای گرافیکدنیای گرافیک
منو
  • خدمات ما
    • خدمات
      • طراحی لوگو
      • طراحی کارت ویزیت
      • طراحی ست اداری
      • طراحی کاتالوگ
      • طراحی تراکت
      • طراحی بروشور
      • طراحی بنر
    • بسته های پیشنهادی
      • بسته اشخاص
      • بسته شرکت ها
      • بسته بنر صفحات مجازی
    • سرویس های سفارشی
      • سرویس سفارشی
    • برند سازی
      • برند سازی
  • نمونه کارها
  • تعرفه خدمات
  • سفارش آنلاین
  • ارتباط با ما
  • وبلاگ

طراحی لوگو

دنیای گرافیک > طراحی لوگو

مقدمه

شاید بتوان گفت پیشینه ی نماد سازی انسان ها به زمان نقاشی های غار و قرون اولیه زندگی آن ها بر می گردد. گذشته گان نیز دریافته بودند در یک نشانه قدرتی است که می تواند مفهوم را به شکلی قدرتمند منتقل کند.اما این نشانه سازی در دنیای امروز جایگاهی تجاری یافته و برندها و سازمان های مختلف برای معرفی سریع خود در یک نگاه و ماندگاری بیشتر در حافظه مصرف کنند نشانه یا لوگو را در همه ی اقلام تبلیغاتی و اوراق هویتی خود لحاظ می کنند.

لوگو چیست؟

لوگو نمادی بصری برای بیان یک عبارت, موضوع، معرفی یک شرکت، محصول، سایت و اقلامی از این دست می باشد. لوگوها اغلب طوری طراحی می شوند که همزمان ساده و حاوی بیشترین اطلاعات و نشانه های تصویری باشند. از سوی دیگر، لوگو اولین بخش هویت بصری یک نام تجاری یا یک سازمان و نهاد است که اغلب در سربرگ، تابلو، پوستر و کارت ویزیت و… ظاهر می شود.

انواع لوگو

طراحی لوگو ممکن از با سه رویکرد انجام شود:

  1. تصویری
  2. نوشتاری(لوگو تایپ)
  3. تلفیقی (تصویری و نوشتاری)

لوگو تصویری

در طراحی لوگو تصویری، طراح تنها از عناصر بصری برای طراحی بهره می گیرد، لوگوی شرکت های اپل و نایک از این نوع است

لوگو نوشتاری(لوگو تایپ)

 در طراحی لوگو نوشتاری (لوگو تایپ)، طراح با دست بردن و تغییر عنوان برند یا سازمان طرح را اجرایی می نماید، لوگوی شرکت های سونی و نوکیا از این دسته می باشند.

لوگو نوشتاری را می توان به سه سبک زیر دسته بندی نمود:

  • لوگوتایپ
  • تایپوگرافی
  • مونوگرام

لوگو تایپ

نشانه هایی که از نام کامل یک موضوع طراحی یا در طراحی آن از حروف یا نام موسسه استفاده شده باشد را لوگوتایپ می نامند. لوگو تایپ یکی از محبوب ترین و تخصصی ترین شاخه های طراحی گرافیک به شمار می رود. در ارزیابی اصولی و علمی یک لوگوتایپ باید توجه داشت که خوانایی فرع بر زیبایی است یا به عبارتی، در طراحی یک لوگوتایپ زیبایی باید در استخدام خوانایی  باشد. بسیار دیده شده است که یک لوگوتایپ یا نشانه نوشته، به مرور زمان برای مخاطبان مثل یک نوشته قابل خواندن تلقی نشده و همانند یک تصویر یا (آیکون) در اذهان جا می افتد.

تایپوگرافی

تایپوگرافی(Typography)  یعنی هنر و مهارت تنظیم و چیدمان حروف در کنار هم به شکلی بسیار زیبا. نوع فونت، رنگ حروف، پاراگراف بندی و فاصله حروف و خطوط می توانند طرح شما را یک طرح عالی، خوب و یا بد نشان دهند.

مونوگرام

نقش و نگاری که از طریق هم پوشانی یا ترکیب دو یا چند حرف برای شکل دهی یک نماد ساخته می شود که با حرف اول نام موضوع طراحی می شوند مونوگرام نام دارد. در واقع در صورتی که حرف اول یک کلمه برای طراحی لوگو استفاده شود، آن لوگو در قالب مونوگرام طراحی شده است. مونوگرام های جدید و مدرن بسیار ساده و با ترکیب بندهایی است که هدف از آن ایجاد یک نقش است تا وضوح و خوانایی حروف.

مونوگرام ها جنبه های تصویری برجسته تری نسبت به لوگو تایپ ها دارند. به بیان روشن تر، یک لوگوتایپ در نگاه نخست باید خوانده شود ، اما یک مونوگرام ابتدا دیده می شود و با کمی مکث حروف تشکیل دهنده آن فاش شده و برای بیننده قابل درک می شود.

لوگو تلفیقی (تصویری و نوشتاری)

در طراحی تلفیقی (تصویری و نوشتاری) نوشتار و تصویر هر دو در طراحی مورد استفاده قرار می گیرد، مانند لوگوی شرکت های پوما یا ال جی. اما مهم ترین نکته در این نوع طراحی پرهیز از شلوغی بیش از حد لوگو می باشد.

از آنجا که لوگو، چکیده و خلاصه ای از فعالیت شرکت، سازمان و یا صاحب امتیاز آن می باشد، کیفیت طراحی و میزان خلاقیت در طراحی آن می تواند بیانگر قابل اعتماد بودن، قدرت و به روز بودن آن برند تجاری باشد. یکی از خصوصیات لوگوی مناسب هم خوانی روح حاکم بر آن تجارت از منظر فرم و رنگ با در نظر گرفتن اهداف و محصولات آن تجارت می باشد.

ویژگی طراحی لوگو توسط ما

ایده پردازی و خلاقیت
ایده پردازی و خلاقیت
تاثیر در اولین نگاه
تاثیر در اولین نگاه
طراحی مدرن
طراحی مدرن
بیان مفهوم
بیان مفهوم
سادگی
سادگی
جذابیت
جذابیت
انعطاف پذیری
انعطاف پذیری
قابلیت تک رنگ شدن
قابلیت تک رنگ شدن
رنگ بندی مناسب
رنگ بندی مناسب
قابلیت استفاده در اندازه های مختلف
قابلیت استفاده در اندازه های مختلف
قابل فهم و وضوح
قابل فهم و وضوح
منحصر به فرد بودن
منحصر به فرد بودن

شرح ویژگی ها

ایده پردازی و خلاقیت
ایده پردازی و خلاقیت

ما نمی‌توانیم ذهن شما را بخوانیم اما توانایی آن را داریم که درک کنیم شما چه می‌خواهید و مشتری شما چه می‌خواهد.

تاثیر در اولین نگاه
تاثیر در اولین نگاه

ماندگاری طرح در ذهن مخاطبان یکی از روش های متمایز سازی شما نسبت به رقبا می باشد، لذا تاثیر آنی طرح و متفاوت بودن آن در این امر کمک چشم گیری می نماید.

طراحی مدرن
طراحی مدرن
با توجه به اینکه تکنوژی و روش های طراحی دارای پیشرفت های روز افزون  می باشند بنابراین طراحی باید بر اساس دنیای روز باشد و حال و هوای طرح متناسب با زمانه خود نیز باشد
بیان مفهوم
بیان مفهوم

یکی از روش های طراحی، استفاده از نمادهای مفهومی است که در واقع به جای رساندن یک پیام مستقیم از یک هدفی که پشت آن قرار دارد صحبت می شود و با استفاده از نمادها منظور خاصی را به مخاطب القا می نماید.

سادگی
سادگی

هدف اصلی از طراحی لوگو ایجاد ارتباط بین بیننده و سازمان است و فردی که لوگو را نگاه می کند تنها چند ثانیه فرصت دارد تا مفهوم آن را درک نماید همچنین پیچیده بودن لوگو و ایجاد جزییات زیاد در آن موجب کاهش قابلیت مقیاس پذیری در لوگو می شود.

جذابیت
جذابیت

طراحی لوگوی جذاب نیاز به ایجاد یک حس طنین انداز در کاربران با نگاه اول دارد تا آن را به لوگو ای به یاد ماندنی تبدیل کند .به رسمیت شناختن نام تجاری شما در میان مخاطبان به ساخت یک رابطه بین شما و کاربران کمک خواهد کرد و باعث افزایش اعتماد به نام تجاری شما و اعتبار شما در بازار خواهد شد.

انعطاف پذیری
انعطاف پذیری

یک لوگوی قوی باید به خوبی در سراسر انواع رسانه های مختلف جای بگیرد این به این معنی است که لوگوی باید طوری طراحی شود که در هر کانال قابل ارایه ای به خوبی جای بیرد و مشکل تصاویر تار و یا مشکلات مقیاسی را نداشته باشد. اگر لوگوی شما قابلیت انتقال بی وقفه از یک رسانه به رسانه ی دیگری را نداشته باشد، مشروعیت شرکت شما را می تواند تحت تاثیر قرار دهد.

قابلیت تک رنگ شدن
قابلیت تک رنگ شدن

اگرچه رنگ بخش مهمی در طراحی یک لوگوی خوب تلقی می شود، اما ممکن است رنگ همیشه در دسترس مخاطبان شما نباشد. اگر لوگوی شما به صورت سیاه و سفید از جذابیت بالایی برخوردار نباشد، شما ممکن است توجه بخشی از مخاطبین خود را از دست دهید. در نتیجه لوگوی شما باید به نحوی طراحی شود که هم در شرایط رنگی و هم در شرایط سیاه و سفید جذاب باشد و توجه کاربران را به خود جلب کند.

رنگ بندی مناسب
رنگ بندی مناسب

اگرچه طراحی لوگوی شما به طور مستقیم نشان دهنده ی محصولات و یا خدمات شما نمی باشد، اما باید چیزی در مورد ارزش ها و فرهنگ شرکت شما را منعکس کند. در حالت ایده آل فرهنگ شرکت شما ، افکار و عقاید مخاطبان شما را تحت تاثیر قرار می دهد. درک و شناخت مخاطبان ، شما را قادر می سازد تا به سادگی یک لوگوی تاثیر گذار و مناسب برای نام تجاری خود طراحی کنید ، به طوری که مخاطبان خود را تحت تاثیر قرار داده و بر مشروعیت کسب و کار خود بیافزایید. بخشی از ایجاد یک لوگوی فریبنده، انتخاب یک رنگ مناسب است که کمک می کند تا شما احساسات بیننده خود را جادو کنید.

قابلیت استفاده در اندازه های مختلف
قابلیت استفاده در اندازه های مختلف

امروزه تبلیغات شکل گسترده تری را به خود گرفته است از این رو تنوع فضاهای تبلیغاتی نیز افزایش یافته است. بنابراین لوگوی شما باید بتواند در فضاهای مختلف تبلیغاتی هویت خود را از دست نداده و با همان فرم در بزرگ ترین (مانند بیلبورد) و کوچک ترین (مانند مهر) حالت ثابت باشد و هیچ گونه تفاوتی با اصل طرح نداشته باشد.

قابل فهم و وضوح
قابل فهم و وضوح

یک طرح خوب و مناسب باید از کیفیت بالا برخوردار باشد و همچینین به دور از پیچدگی و در عین سادگی مفهوم را به صورت کامل به مخاطب خود برساند این یکی از روش های برقراری ارتباط با مخاطبان است تا بهتر در ذهن آنها طرح شما ماندگار شود.

منحصر به فرد بودن
منحصر به فرد بودن

یک طراحی خاص که بر روی تمام فرم های چاپ می گردد نشان می دهدنوع کار میبن پیام و اهداف ، کاراکتر و ویژگی های مجموعه ی تابعه خود است و این پیام را به مخاطبان خود منتقل می کند که با مجموعه ای منظم و ساماندهی شده روبرو هستند. و تنها متفاوت بودن طرح است که می تواند در میان ما سایررقبای متمایز باشد.

نمونه کارها

لوگو نوشتاری

لوگو تصویری

لوگو تلفیقی

مشاهده نمونه کارهای بیشتر

تعرفه خدمات

نوع خدمت

تعداد اتود

نوع

اشخاص

کسب و کارهای کوچک

شرکت ها و سازمان ها

زمان تحویل

لوگو

2

نوشتاری(لوگو تایپ)

000,380  تومان

سفارش آنلاین

000,980  تومان

سفارش آنلاین

000,480, 1  تومان

سفارش آنلاین

3 تا 7 روز کاری

تصویری

000,380  تومان

سفارش آنلاین

000,980  تومان

سفارش آنلاین

000,480,1  تومان

سفارش آنلاین

تلفیقی

000,480  تومان

سفارش آنلاین

000,280,1  تومان

سفارش آنلاین

000,780,1  تومان

سفارش آنلاین

  • Logo

    ما در دنیای گرافیک همواره سعی داریم با ارایه خدمات گرافیکی با کیفیت و قیمت مناسب رضایت و اطمینان شما را جلب نماییم.

  • خدمات ما

    • طراحی کارت ویزیت
    • طراحی ست اداری
    • طراحی لوگو
    • طراحی کاتالوگ
    • طراحی تراکت
    • طراحی بروشور
    • طراحی بنر
    • بسته های پیشنهادی (اشخاص)
    • بسته های پیشنهادی (شرکت ها)
    • بسته های پیشنهادی (بنر صفحات مجازی)
    • برند سازی
    • سرویس سفارشی
  • پیگیری وضعیت سفارش

  • ارتباط با ما

    شما می توانید همه روزه به غیر از روزهای تعطیل از ساعت 9 الی 17 از طریق تلفن و ایمیل ذیل با ما در ارتباط باشید

    تلفن: 1564245-0910
    ایمیل: info@donyayegraphic.ir

تمامی حقوق این سایت متعلق به گروه دنیای گرافیک می باشد.
هر گونه کپی برداری از مطالب و نمونه کارها بدون ذکر منبع پیگرد قانونی خواهد داشت.
  • قرارداد، قوانین و مقررات