مقدمه
شاید بتوان گفت پیشینه ی نماد سازی انسان ها به زمان نقاشی های غار و قرون اولیه زندگی آن ها بر می گردد. گذشته گان نیز دریافته بودند در یک نشانه قدرتی است که می تواند مفهوم را به شکلی قدرتمند منتقل کند.اما این نشانه سازی در دنیای امروز جایگاهی تجاری یافته و برندها و سازمان های مختلف برای معرفی سریع خود در یک نگاه و ماندگاری بیشتر در حافظه مصرف کنند نشانه یا لوگو را در همه ی اقلام تبلیغاتی و اوراق هویتی خود لحاظ می کنند.
لوگو چیست؟
لوگو نمادی بصری برای بیان یک عبارت, موضوع، معرفی یک شرکت، محصول، سایت و اقلامی از این دست می باشد. لوگوها اغلب طوری طراحی می شوند که همزمان ساده و حاوی بیشترین اطلاعات و نشانه های تصویری باشند. از سوی دیگر، لوگو اولین بخش هویت بصری یک نام تجاری یا یک سازمان و نهاد است که اغلب در سربرگ، تابلو، پوستر و کارت ویزیت و… ظاهر می شود.
انواع لوگو
طراحی لوگو ممکن از با سه رویکرد انجام شود:
- تصویری
- نوشتاری(لوگو تایپ)
- تلفیقی (تصویری و نوشتاری)
لوگو تصویری
در طراحی لوگو تصویری، طراح تنها از عناصر بصری برای طراحی بهره می گیرد، لوگوی شرکت های اپل و نایک از این نوع است
لوگو نوشتاری(لوگو تایپ)
در طراحی لوگو نوشتاری (لوگو تایپ)، طراح با دست بردن و تغییر عنوان برند یا سازمان طرح را اجرایی می نماید، لوگوی شرکت های سونی و نوکیا از این دسته می باشند.
لوگو نوشتاری را می توان به سه سبک زیر دسته بندی نمود:
- لوگوتایپ
- تایپوگرافی
- مونوگرام
لوگو تایپ
نشانه هایی که از نام کامل یک موضوع طراحی یا در طراحی آن از حروف یا نام موسسه استفاده شده باشد را لوگوتایپ می نامند. لوگو تایپ یکی از محبوب ترین و تخصصی ترین شاخه های طراحی گرافیک به شمار می رود. در ارزیابی اصولی و علمی یک لوگوتایپ باید توجه داشت که خوانایی فرع بر زیبایی است یا به عبارتی، در طراحی یک لوگوتایپ زیبایی باید در استخدام خوانایی باشد. بسیار دیده شده است که یک لوگوتایپ یا نشانه نوشته، به مرور زمان برای مخاطبان مثل یک نوشته قابل خواندن تلقی نشده و همانند یک تصویر یا (آیکون) در اذهان جا می افتد.
تایپوگرافی
تایپوگرافی(Typography) یعنی هنر و مهارت تنظیم و چیدمان حروف در کنار هم به شکلی بسیار زیبا. نوع فونت، رنگ حروف، پاراگراف بندی و فاصله حروف و خطوط می توانند طرح شما را یک طرح عالی، خوب و یا بد نشان دهند.
مونوگرام
نقش و نگاری که از طریق هم پوشانی یا ترکیب دو یا چند حرف برای شکل دهی یک نماد ساخته می شود که با حرف اول نام موضوع طراحی می شوند مونوگرام نام دارد. در واقع در صورتی که حرف اول یک کلمه برای طراحی لوگو استفاده شود، آن لوگو در قالب مونوگرام طراحی شده است. مونوگرام های جدید و مدرن بسیار ساده و با ترکیب بندهایی است که هدف از آن ایجاد یک نقش است تا وضوح و خوانایی حروف.
مونوگرام ها جنبه های تصویری برجسته تری نسبت به لوگو تایپ ها دارند. به بیان روشن تر، یک لوگوتایپ در نگاه نخست باید خوانده شود ، اما یک مونوگرام ابتدا دیده می شود و با کمی مکث حروف تشکیل دهنده آن فاش شده و برای بیننده قابل درک می شود.
لوگو تلفیقی (تصویری و نوشتاری)
در طراحی تلفیقی (تصویری و نوشتاری) نوشتار و تصویر هر دو در طراحی مورد استفاده قرار می گیرد، مانند لوگوی شرکت های پوما یا ال جی. اما مهم ترین نکته در این نوع طراحی پرهیز از شلوغی بیش از حد لوگو می باشد.
از آنجا که لوگو، چکیده و خلاصه ای از فعالیت شرکت، سازمان و یا صاحب امتیاز آن می باشد، کیفیت طراحی و میزان خلاقیت در طراحی آن می تواند بیانگر قابل اعتماد بودن، قدرت و به روز بودن آن برند تجاری باشد. یکی از خصوصیات لوگوی مناسب هم خوانی روح حاکم بر آن تجارت از منظر فرم و رنگ با در نظر گرفتن اهداف و محصولات آن تجارت می باشد.
ویژگی طراحی لوگو توسط ما
شرح ویژگی ها
نمونه کارها
لوگو نوشتاری
لوگو تصویری
لوگو تلفیقی
تعرفه خدمات
نوع
خدمت |
تعداد
اتود |
نوع |
اشخاص |
کسب و
کارهای کوچک |
شرکت
ها و سازمان
ها |
زمان
تحویل |
لوگو |
2 |
نوشتاری(لوگو
تایپ) |
000,380 تومان |
000,980
تومان |
000,480, 1 تومان |
3 تا 7
روز کاری |
تصویری |
000,380 تومان |
000,980
تومان |
000,480,1 تومان |
|||
تلفیقی |
000,480 تومان |
000,280,1 تومان |
000,780,1 تومان |